sobota, 14 grudnia 2013

Świąteczny czas jest pełen gwiazd - filtr gwiazdkowy

Witajcie!
Mamy grudzień, zbliżają się święta, w domach i na ulicach pojawiają się piękne, błyszczące dekoracje i chyba każdy fotoamator ma chęć zatrzymać te barwne obrazy na zdjęciach. Ja oprzeć się nie mogę i choć mało mam możliwości fotografowania w plenerze, to staram się łapać świąteczny klimat w domowym zaciszu.
Aby jeszcze bardziej oddać magię świątecznego czasu sięgnęłam po filtry gwiazdkowe – jest to super efektowny gadżet i wydaje mi się on o tej porze roku naprawdę przydatnym dodatkiem podkreślającym atmosferę świąt. Posiadam w tym momencie filtry pasujące na mój teleobiektyw – 58mm z gwiazdką 6 i 8 ramienną.

Co daje nam filtr gwiazdkowy? 
Proste: gwiazdkę.
A dokładniej zamienia każde punktowe źródło światła w gwiezdny rozbłysk - u mnie w 6 lub 8 ramienny.

Na początek szybki zestawienie "przed" i "po" zastosowaniu filtra.

(oba ujęcia: Priorytet migawki; f 10; ISO-100, 1,3s +statyw)

Filtr wypróbowałam także na dworze, jednak nie miałam na to zbyt wiele czasu - dzieciom zimno, pies ciągnie - wiadomo :) Zdjęcia są zdecydowanie do powtórzenia, bo już widzę, że można uzyskać ciekawe efekty. Tutaj tylko jedno, aby pokazać jak "gwiazdka" wpływa na krajobraz.

(Priorytet migawki; f 7,1; ISO-100, 1,6s +ławka)
Ze względu na okres świąteczny nie można było zrezygnować ze zdjęć choinkowych.

(Priorytet migawki; f 8; ISO-100, 3s +statyw)
(Priorytet migawki; f 4/5; ISO-100, 2s +statyw)
(Priorytet migawki; f 5/6; ISO-100, 1,3s +statyw)
Już takie choinkowe detale będą wspaniałym materiałem na naszą osobistą kartkę świąteczną - możemy dodać napis/dedykację i wydrukować lub wysłać mailem dla bliskich i znajomych. Tu jeszcze kilka przykładów:




A tu już kartka dla rodziny, z moimi dzieciakami. Zdjęcia robiłam przy fatalnym oświetleniu, podbijając ISO, co niestety widać na zbliżeniach, ale babcie i tak się ucieszą ;) a dzieci miały super frajdę gdy owijały się światełkami.
Kartka „ułożona” w programie PhotoScape (w pełni darmowy) .
Tymek: (Priorytet migawki; f 4; ISO-800, 160s)
Lili: (Priorytet migawki; f 4; ISO-800, 160s) 
Mikołaj: (Priorytet migawki; f 5,6; ISO-200, 15s +statyw)
***
Mam jeszcze bardzo fajną wiadomość, na stronie facebook sklepu Abitus właśnie rozpoczął się ekspresowy, tygodniowy konkurs, w którym w łatwy sposób można wygrać filtr "gwiazdka".


Pozdrawiam !!! Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz