piątek, 16 maja 2014

Podstawka akrylowa – idealne tło do fotografii drobiazgów

Witajcie! Ostatnio wpadła w moje ręce podstawka akrylowa do fotografii. Jeszcze niedawno nie miałam pojęcia o możliwości fotografowania przy pomocy takiego typu tła. Od razu pomyślałam, że będzie to idealne przy błyskotkach i małych bibelotach. 
Nie od razu szło jak należy... przyznam szczerze, że początkowo było mi ciężko zrobić zdjęcie na którym nie było niechcianych odbić otoczenia … ale po prostu musiałam popróbować. 

Pierwsze zdjęcia prezentowane dziś zrobione były przy świetle dziennym, w pobliżu okna.

Podstawka pozwala nam w szybki i łatwy sposób uzyskać bardzo elegancki efekt. Jest idealna do prezentacji biżuterii.

ISO 400; f/ 5,6;

W zależności od ustawienia możemy uzyskać głęboką czerń, lub lustrzaną szarość (u mnie to odbicie nieba).
ISO 200; f/ 5,6;

ISO 200; f/ 5,6;

Poza biżuterią dobrze ładnie prezentują się też inne drobiazgi - ja pokazuję małą figurkę i sztuczne owoce głogu. Myślę, że świetnie prezentowałyby się na tle podstawki akrylowej także zegarki czy kosmetyki, po prostu wszystko, co chcemy pokazać w bardziej wyrafinowany sposób.

ISO 200; f/ 5,6;

ISO 200; f/ 5,6;

ISO 200; f/ 5,6;

Większe przedmioty, na małej podstawce bardzo trudno jest zmieścić... widać tu także problem odbić z otoczenia, ale chyba nie zawsze muszą być one minusem. 

ISO 400; f/ 5;

Na co musimy uważać?? Na kurz i wszelkie okruszki  - łatwo są przyciągane przez takie podłoże.  Przyznam, że podczas mojej przygody z podstawką - często ją przecierałam, pojedyncze drobinki łatwo usunąć w obróbce, ale gorzej jest, gdy całe tło przyciągnie masę pyłków. Na poniższym zdjęciu widać wyraźnie też zazielenienie tła - to są właśnie wspominane powyżej problemy z nieporządanym odbiciami - tu odbija się zielona ściana.

ISO 400; f/ 5;

Wszystkie zdjęcia powyżej zrobione były przy świetle dziennym,  podstawka była położona w okolicy okna. A jak wygląda praca z tym tłem przy użyciu światła stałego i namiotu bezcieniowego? Tu odpowiednie oświetlenie i zaplanowany efekt końcowy jest dużo łatwiej uzyskać.

Maleńkie, delikatne kolczyki prezentują się tu tak:

  ISO 400; f/ 5,6;

I jeszcze mini sesja mojej biżuteryjnej zakładki:

  ISO 400; f/ 5,6;
  ISO 400; f/ 8;
 ISO 400; f/ 5,6;

Przy pracy z namiotem na pewno mamy większy komfort  - nie musimy się gimnastykować względem źródła światła, a po prostu ustawiamy lampy tak, jak nam pasuje - pracowałam z takim, podstawowym zestawem + podstawka akrylowa koloru czarnego.

1 komentarz: